ماداگاسکار: تعداد قربانیان طوفان باتیسرای به 120 تن رسید

شهره صدری  – طوفانی که 91000 نفر را با خانه های ویران شده برجای گذاشت، دومین طوفان مخرب ماداگاسکار در دو هفته اخیر بوده است.  

با افزایش تعداد تلفات، مقامات تلاش می کنند تا حدود 30000 نفر را که در اثر طوفان آواره شده اند، در جایی اسکان دهند. تعداد تلفات طوفان باتیسرای روز جمعه به 120 نفر رسید و ده ها هزار نفر پس از تخریب خانه هایشان به سرپناه نیاز دارند.

به گفته آژانس امداد رسانی مستقر در محل حادثه، حدود 124000 نفر خانه هایشان ویران شده و یا آسیب دیده است. حدود 30000 نفر دیگر آواره و در 108 کمپ فعلا مستقر شده اند.

باتیسرای دومین طوفان ویرانگر ماداگاسکار در دو هفته گذشته بود، پس از طوفان استوایی آنا که حداقل 38 کشته برجای گذاشت.

نیروهای امدادی می گویند امکان دارد تا پنج روز آینده موفق به امداد رسانی به تمامی مناطق آسیب دیده نشوند چون بسیاری از جاده ها براثر رانش زمین مسدود شده است. ساکنان جوامع محلی هنوز گرفتار آبگرفتگی هستند.

دو هفته پیش طوفان استوایی آنا در ماداگاسکار، موزامبیک، مالاوی، زیمبابوه و زامبیا خسارات شدیدی به بار آورد. کشور جزیره ای ماداگاسکار، با جمعیتی نزدیک به 30 ملیلیون نفر، از قبل با کمبود مواد غذایی در جنوب دست و پنجه نرم میکرد که نتیجه یک خشکسالی شدید و طولانی مدت بود.

برنامه جهانی غذا گفت طوفان با از بین بردن محصولات برنج، میوه ها و سبزیجات که تنها دو هفته تا برداشت آنها زمان باقی مانده بود، وضعیت را بدتر کرده است.

طوفان باعث جاری شدن سیل گسترده و تخریب 12 جاده و 14 پل شده است که دسترسی به مناطق آسیب دیده را قطع کرده و تلاش برای امداد رسانی به جوامع محلی را با مکشل مواجه ساخته است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *